martes, 8 de noviembre de 2011

D’assignatura os, a lúdica i divertida, escrit d'en Joan Lladonet publicat al Diari de Balears

              Qui no recorda amb temor haver de sortir a la pissarra durant les classes de matemàtiques o esperar la nota d'un examen? Aquesta assignatura era o és la més temuda per l'alumnat. Un professor que explicava i omplia la pissarra de nombres, lletres i operacions en pocs minuts, que només era seguit per uns quants alumnes de la classe, era un fet habitual. Les famílies que podien pagaven un professor particular als seus infants. La dificultat de l'assignatura duia aparellada una major disciplina a la classe. És indubtable que la metodologia que s'utilitzava era equivocada.

              Des que un infant s'aixeca cada matí fins que se'n va a dormir, el seu cap està farcit de nombres, hipòtesis, preses de decisions, càlculs, etc., com per exemple conèixer i entendre els horaris escolars, saber a quina hora ha de sortir de casa per arribar puntual a l'escola, quants dies falten per a l'aniversari o per arribar a la setmana blanca, quines possibilitats té de comprar el jersei que li agrada amb els seus estalvis, quants anys, mesos o dies té ell o altres familiars, marcar una ruta en un plànol, etc.

               S'ha de fer possible que qualsevol alumne aprengui a desenvolupar-se dins la vida i no perdre el temps de la classe a fer innombrables comptes, com es feien amb els quaderns Rubio. Molts d'objectes que ens envolten (tassons, pilotes, tubs, llaunes de begudes, edificis, peces de trencaclosques, taulers de jocs, etc.) seran útils per entendre la geometria. El secret de l'aprenentatge de les matemàtiques és saber convertir-les en divertides i màgiques. Es pot aprendre utilitzant jocs numèrics i d'enginy, transformacions geomètriques i resolució d'enigmes mitjançant càlculs matemàtics. És indubtable que es pot utilitzar una metodologia lúdica per a les matemàtiques sense perdre ni un gram de rigor científic. 
  
1.  Fes un resul del text que tens aquí dalt sobre la motivació escolar.
 Aquest text ens diu que hi ha altres mètodes de enenyament, que no sempre s'han d explicar les coses de la mateixa manera i que han de trobar una manera per a que les classes no siguin avorrides. Sobretot a les classes de matemàtiques. També diu que els nins a part de anar a classe, tenen altres coses dins el cap, i que això no ha d afectar a l'hora de prestar atenció a la classe.
2. Tu què en penses sobre aquest tema?
Yo estic totalment a favor, perquè les matemàtiques són un poc mal de entendre, i si trobassin una forma més  divertida, sería més facli recordar les coses.
3. Fes un esquema amb les idees principals. 
- L'assignatura més temuda per l'alumnat.
- Professors particulars.
- Pensaments de l'alumne.
- Saber convertir les matemàtiques en diversió.




No hay comentarios:

Publicar un comentario