miércoles, 30 de mayo de 2012

El món torna boig...

1. Llegeix aquest text i fes un resum.
Aquest text parla de que el món literalment torna boig, per totes les injustícies que estan passant, com per exemple les informacions manipulades, quan no s'escola a un poble, quan hi ha alumnes que se estan manifestant pacíficament els tracten com a cans, sense cap mirament els peguen i els enjeguen com volen. Per què no respecten la llengua i la cultura d'un poble. Quan no respecten els drets vitals de les persones per el seu color de pell, o per la seva procedència o condició social. Neguen la llibertat d'expressió, acomiaden a persones de la feina per el seu color polític, etc.
No és normal el que està passant, i qui ho trobi de veres es que ja està boig.

2. Torna a redactar el text sense punts i a part, amb l'estructura tradicional.
El món torna boig...
Això em ve al cap cada dia que passa, quan llegesc els diaris, quan veig informació manipulada, quan converteixen en injust el que es just, quan no s'escolta el clam d'un poble. Titllen de delinqüents estudiants universitaris que es manifesten pacíficament. Es maltracta el món de l'educació i es condemna a mort la sanitat pública. Em ve al cap cada vegada que no es condemna el que realment és condemnable.
Les forces de seguretat abusen de la seva condició, no es respecten la llengua i la cultura d'un poble.
I es que tampoc respecten els drets vitals de les persones, sigui el color de la pell, la seva procedència o condició social. No valoren prou el món artístic i tampoc una assignatura que ensenya valors que contribueixen a ser millors persones. Neguen la llibertat d'expressió, acomiaden a persones de la feina pel seu color polític, i veim gent col·locada en un lloc de feina a dit.
Veig personatges monàrquics que no són jutjats com toca i un poble que vota el partits dels rics.

3. Per què creus que l'autora l'ha escrit d'aquesta manera repetitiva? Què intenta aconseguir?


4. Analitza sintàcticament les quatre primeres frases.
- Això em ve al cap cada dia que passa.
Això: subjecte i nucli del subjecte/em ve al cap cada dia que passa: predicat/ em ve: verb/nucli del predicat
- Això em ve al cap quan llegesc els diaris
Això: subjecte i nucli del subjecte/em ve al cap quan llegesc els diaris: predicat/ em ve: verb i nucli del predicat.
- Això em ve al cap quan veig informació manipulada.
Això: subjecte i nucli del subjecte/ em ve al cap quan veig informació manipulada: predicat/ em ve: verb i nucli del predicat.
- Això em ve al cap quan converteixen en injust el que es just. 
Això: subjecte i nucli del subjecte/ em ve al cap quan converteixen en injust el que es just: predicat/ em ve: verb i nucli del predicat.

5. Explica detalladament el què vol dir amb cada frase, una per una.

-Això em ve al cap cada dia que passa: Que cada dia pensa que el mon torna de cada vegada mes boig.
-Això em ve al cap quan llegesc els diaris: Perquè cada dia surten noticies noves, i de cada vegada més desastres, de polítics més bé. 
-Això em ve al cap quan veig informació manipulada: Hi ha moltes notícies que son manipulades i domés posen les coses com ells volen, no posen la realitat de com és literalment el que ha passat.
-Això em ve al cap quan converteixen en injust el que és  just: Hi ha moltes coses que per beneficiar-los a ells,posen injustícies.
-Això em ve al cap quan no s'escolta el clam d'un poble: no escolten la veu del poble, el que diu la gent els i  entra per una orella i els i surt per una altre, diguem el que diguem fan el que volen.
-Això em ve al cap quan titllen de delinqüents estudiants universitaris que es manifesten pacíficament: estudiants que simplement es manifesten pacíficament, que es el darrer dret que ens queda, i que no ens poden negar, doncs diuen que son uns delinqüents. 
-Això em ve al cap quan es maltracta el món de l'educació: L'educació és una part de la vida molt important, i no la valoren com toca, i de cada vegada tenen menys recursos per poder dur una escola amb normalitat.
-Això em ve al cap quan es condemna a mort la sanitat pública: arribara un moment en que la sanitat pública no existirà on tots haurem de pagar per anar al metge, una de les coses mes importants de la nostra vida, la salud.
-Això em ve al cap cada vegada que no es condemna el que realment és condemnable: barbaritats que s'haurien de condemnar, no ho fan per el seu benefici. 
-Això em ve al cap quan les forces de seguretat abusen de la seva condició: està clar que les forces de seguretat estàn per alguna cosa, però no per abusar i fer el que els dongui la gana.
-Això em ve al cap quan no es respecten la llengua i la cultura d'un poble: no, no respecten la llengua ni la cultura de cada poble, per exemple el català es molt rebutjat.
-Això em ve al cap cada vegada que no es respecten els drets vitals de les persones, sigui quin sigui el color de la seva pell, la seva procedència o condició social: en resum, son uns racistes.
-Això em va al cap quan no es valora prou el món artístic: el mon artístic és un món que si no tens sort no tens molt de benefici, i per això ja no el valoren.
-Això em ve al cap quan no es valora una assignatura que ensenya valors que contribueixen a ser millors persones: Com poden negar fer una assignatura que ensenya els valors de la vida? indignant...
-Això em ve al cap quan neguen la llibertat d'expressió: tornam enrrere, ara ja no tenim llibertat d'expressió..
-Això em ve al cap quan acomiaden persones de la  feina pel seu color polític: treuen a la gent de la seva feina domés per què siguin d'un altre partit.
-Això em ve al cap quan  veim gent col·locada en un lloc de feina a dit: quan la gent és col·locada a un lloc de feina per "enxufe". 
-Això em ve al cap quan veig personatges  monàrquics que no són jutjats com toca: persones com el rei que no han estat jutjats com toca.
-Això em ve al cap quan un pobre vota el partit dels rics
 











No hay comentarios:

Publicar un comentario