martes, 5 de junio de 2012

Escrits...

1. Fes un escrit d'acomiadament de l'institut.
Fa sis anys vaig començar primer d'ESO en aquest institut, l'estimat Ies Damia Huguet. Han estat sis anys a on he après moltes de coses, no domés matèries, si no que també valors, actituds, i maneres de anar per la vida. He passat tota la meva adolescència a l'institut, molts de moments que penso que mai oblidaré, com els mestres. 

He tingut molts de mestres que sempre m'han ajudat, i mai he tingut cap problema. Sabia que a part de els dubtes que tingues amb alguna matèria, també els podia parlar de coses personals si necessitava ajuda.
En ocasions he volgut tirar la tovallola i deixar els estudis, com vaig fer a tercer d'eso, no vaig acabar el curs i me'n vaig anar, però per el curs proper em varen telefonar a veure si volia fer el curs de PQPI de auxiliar de oficina, i el vaig acceptar, em varen donar una oportunitat, una sortida per tenir el títol de graduat escolar. Això va esser una mostra de interès cap a jo per poder tenir estudis, i em vaig adonar que els mestres no passen de els alumnes quan nosaltres moltes vegades deim que a ells simplement el que els interessa es cobrar a final de mes. 
Em fa molta de pena que s'hagi acabat aquesta etapa de la meva vida, ara em toca cercar-me la vida, i començar a planejar ben bé el meu futur, perquè com ens diuen a l'institut, sense estudis no pots parar en lloc, i menys en èpoques com ara.
Gràcies de tot cor per la paciència que han hagut de tenir els professors en algunes ocasions i per tot l'interès i les ganes de treballar amb els alumnes.
M'acomiado diguent als nins que estan estudiant, que seguesquin endavant, que no tirin la tovallola, i no perdin el temps, perquè si un curs es pot fer amb un any millor que no amb dos,  perquè després vos em penedireu de tot el temps perdut!
 Gràcies, i moltes besades! 

2. Fes un escrit sobre el que penses de la crisi i com afectarà el món de l'educació i el de la sanitat.
Estam a l'any 2012 i crec que ningú diria que estariem  en una crisi tan forta. Han començat a retallar moltes de coses, però al que més ha rebut ha estat la sanitat i l'educació. 
Fa uns parell d'anys enrere, molts de joves que acabaven els estudis de seguida trobaven un lloc de feina d'allò que havien estudiat, però ara ni amb una carrera es troba feina. 
Han retallat als llocs a on es mes necessari, la sanitat que és el més necessari en aquesta vida, moltes persones que fins ara han tingut una sanitat pública gratuita, hauran de començar a pagar per anar al metge, per fer-se mirar un mal de panxa o per qualsevol cosa que senzillament es una consulta.
I penso que això anirà a més, tancaran mes hospitals, hi haurà molts de metges i infermers al carrer sense feina, i no donaran abast els que quedaran per tota la gent. 
En l'educació està clar que fins ara haviem tingut una educació de qualitat, a on em tingut molts de mestres, un parell per cada assignatura, una tutora per cada curs, mestres de reforç, etc. 
Amb tots els retalls que estan fent no és podrà ensenyar als alumnes amb la mateixa qualitat, perquè menys professor implica que les classes hauran de esser de mes alumnes i no es podrà atendre a tots els alumnes de la mateixa manera. Igual que a les matèries no és podran veure tots els temaris amb profunditat, simplement veure lo bàsic de cada tema. 
Penso que arribaran a fer totes les escoles, i instituts privats. 
No se com acabarà la crisi, ni quan, però esper que sigui d'aquí pocs anys perquè això comença a esser un desastre total!





No hay comentarios:

Publicar un comentario