lunes, 24 de octubre de 2011

Seguim fent activitats

      1. Prepara una enquesta sobre la pena de mort. Pensa en les preguntes interessants que podries fer. L'enquesta ha de tenir un mínim de 10 preguntes.




- Penses que la pena de mort és lògica?
- Què faries si a un familiar teu el comdemnassin?
- I a tu mateix?
- Trobes que és un bon exemple per als nins?
- Què s'hauria de fer per substituir la pena de mort?
- Quin dret tenen persones a matar la vida d'un altre?
- Estàs content que al teu pais no és legal la pena de mort?
- Trobes que 68 països és una xifra molt elevada a la pena de mort?
- Què faries tu mateix per aturar la pena de mort?
- Com creus que seria una mort amb pena de mort?

        2.  Cerca informació sobre qui eren els Cucorba. Afegeix imatges, la seva història i tota la informació que trobis. 
 Cucorba és un grup mallorquí, dedicat a l'animació infantil fundat a Muro el 1977. L'integren Francesc Aguiló Serra, Jeroni Cerdó Cladera, Gabriel Gamundí Ramis i, des del disc Mamballetetes, Gemma Palà.
Actuen vestits de pallassos i el seu repertori és basa en cançons populars d'arreu dels Països Catalans  i amb temes de creació pròpia.
S'estrenen discogràficament el 1985 amb l'àlbum Com un pern de rifa i d'aleshores ençà han publicat diversos discos: Demà és festa (1988), Trencaclosques (1990), Xica pica pollerica (1993), Les millors cançons infantils (1993), En Joan Petit quan balla (1995), Cucorba té 3 pallassos (1998), Prou de mollor (2001), La lluna i la pruna (2004), Madò Pereta canta i compta amb Cucorba (2004), Cucorba 30 (2006), Cucorba dBàsic (2009) i Mamballetetes. Cançonetes per a persones petitetes (2010).
D'entre els seus muntatges destaquen N'Espardenyeta, de Jaume Vidal i Alcover (1978); La princesa embruixada, de Gabriel Janer Manila (1982), i Trencaclosques, programa realitzat pel Centre Territorial de TVE a Balears (1990). El 1988 fou guardonat amb el Premi Francesc de Borja Moll i el 2003 amb el Premi Ramon Llull.















      3. Explica el que penses que hauries de fer, en el teu dia a dia escolar, per a millorar tant la teva actitud com el teu rendiment.

  Pens que al dia a dir escolar, alomillor hauria de prendre més atenció a classe, perque amb una mosca ja em distrec, podria no tenir tanta versa a l'hora de fer els deures, podria arribar més prest a les classes. I la meva actitud pens que és adecuada.

       4.  Explica què significa per a tu l'amistat, si consideres que tens bons amics i si tu et consideres un bon amic i per què. Quines qualitats ha de reunir la persona considerada amiga per a tu? Afegeix imatges que simbolitzin el que és l'amistat per a tu.
    L'amistat pens que és una part fonamental per a la vida, trob que sempre has de tenir un amic/a per contar-li les coses, per donar-te consells, per estar en els bons i a nes mals moments. Yo pens que teng bons amics, almenys dues o tres amigues que se que puc contar amb elles quan els a necessit, igual que yo també hi som per elles. També em consider bon amiga, perquè sempre pens amb elles a l'hora de fer coses, quan estan malament, quan necessiten alguna cosa, perquè em contin secrets...
   Les qualitats que ha de reunir la persona considerada amiga pens que ha d'esser: T'ha de gordar els secrets que li contes, estar en els bons i mals moments, que sempre a l'hora de fer les coses penssi amb tu, que és preocupi per tu, i sobretot que et digui les coses que as malament, i el que troba que és el millor per a tu.

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario